Szkolnictwo

Szkolnictwo muzyczne

Ponieważ proces przyswajania graficznie zobrazowanych melodii nie wymaga objaśniania zasad zapisu na pięciolinii, praca na pierwszych lekcjach fortepianu z początkującymi może zostać ukierunkowana w większym stopniu na inne cele dydaktyczne, takie jak muzykalność, poczucie rytmu, charakter melodii, ustawienie aparatu gry, zaktywizowanie wyobraźni dotykowej.

Szkolnictwo powszechne

Zachęcamy do korzystania z naszych materiałów w szkolnictwie powszechnym, ponieważ prostota graficznej notacji otwiera nowe możliwości dydaktyczne i pozwala ukształtować formułę zbiorowej lekcji muzyki w kierunku popularyzacji hobbystycznego wykonawstwa z myślą o wszystkich dzieciach. Przy odpowiednim podejściu nauczyciela, każde dziecko może nauczyć się grania kilku melodii na pianinie już na lekcji muzyki w szkole powszechnej lub jeszcze w przedszkolu, a nie dopiero na lekcjach indywidualnych w szkołach muzycznych.

Ktoś może zapytać: „Tylko po co, skoro i tak nie każdy będzie pianistą?”

A zatem po to, by z pomocą muzyki rozwijać intelekt i wyobraźnię młodego człowieka na poziomie kilku współpracujących ze sobą zmysłów, korzystając z faktu, że pianina i inne instrumenty klawiszowe są w prawie każdej polskiej szkole i przedszkolu.

Po to, by poprawić ogólny poziom kultury muzycznej, uwrażliwiając młodych ludzi na istnienie zjawiska jakim jest melodia, a co za tym idzie, by w przyszłości więcej młodych ludzi interesowało się bardziej urozmaiconą stylistycznie muzyką.

Po to, by w przyszłości mniej osób wstydziło się własnego śpiewu:) Samodzielne granie w dzieciństwie czystych wysokościowo dźwięków tworzących melodię rozwija słuch.

Po to, by uczone tak dzieci – w przyszłości już jako dorośli – bez żadnych oporów potrafiły twórczo poświęcić trochę czasu na wspólną naukę gry z własnym dzieckiem.

Comments are closed